23 قطعه شهاب سنگ به موزه شهاب سنگ نراق اهدا شد

به گزارش عکس پارسی، ایسنا/ براساس آخرین گزارشات بدست آمده، 23 قطعه شهاب سنگ به موزه شهاب سنگ نراق اهدا شد.

23 قطعه شهاب سنگ به موزه شهاب سنگ نراق اهدا شد

مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اظهار کرد: 23 قطعه شهاب سنگ از سوی پروفسور ایرج عشقی، اولین محقق شهاب سنگ نراق و استاد دانشگاه آخن آلمان به موزه شهاب سنگ این شهر اهدا شد و در حال حاضر، بالغ بر 200 قطعه شهاب سنگ در این موزه در معرض دید علاقمندان واقع شده است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه تحقیقاتی این شهاب سنگ ها اظهار کرد: انتظار می رود شهرداری، شورای شهر و فرمانداری دلیجان برای حفاظت و نگهداری این موزه اهتمام ویژه ای داشته باشد.

مرزبان توضیح داد: در حال حاضر، اصل شهاب سنگ در نراق وجود ندارد و تنها یک تکه چند گرمی از شهاب سنگ که در 28 مرداد 1353 با وزن سه کیلو و دویست گرم با سقف دبیرستان معصومی نراق برخورد کرد را در اختیار داریم. احتیاج است که اصل شهاب سنگ به موزه بازگردانده گردد و با این اقدام در واقع موزه شهاب سنگ نراق تکمیل گردد.

وی اضافه نمود: این موزه می تواند فراتر از یک موزه باشد، می تواند یک مرکز تحقیقاتی و پژوهشی باشد و در آینده باید این مجموعه به یک مرکز فعال پژوهشی تبدیل گردد. این امر قطعا می تواند نراق را به مرکزی برای پژوهشگرن بزرگ دنیا تبدیل کند و در واقع گردشگری علمی نراق را توسعه می بخشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: در مجموعه اهدا شده به موزه به وسیله پروفسور عشقی تعدادی سنگهای زمینی (گوهر سنگ ها، زمرد، عقیق و ...) نیز در کنار قطعاتی از شهاب سنگ وجود دارد و با توجه به ارزش بالای این سنگها، باید مراتب حفاظتی این موزه بیش از گذشته مدنظر قرار بگیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1990

به "23 قطعه شهاب سنگ به موزه شهاب سنگ نراق اهدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "23 قطعه شهاب سنگ به موزه شهاب سنگ نراق اهدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید