5 ساکولنت بی توقع!

به گزارش عکس پارسی، ساکولنت ها این گیاهان بی آزار و زیبا از برترین گزینه ها برای بخشیدن حال و هوایی کلاسیک به خانه هستند. پس برای پرورش این 5 ساکولنت تاخیر نکنید!

5 ساکولنت بی توقع!

1- سدوم مورگانیانوم

این ساکولنت برای گلدان های آویز گزینه مناسبی است. رنگ آبی-خاکستری و سبز-خاکستری برگ های آن می تواند ترکیب زیبایی را با یک گلدان نارنجی رنگ ایجاد کند. شاخسار سدوم می تواند به درازای 90 سانتی متر رشد کند. برترین جا برای قرار دادن این گیاه مکانی با نور میانه تا زیاد است. اجازه دهید خاک سدوم در بین دو آبیاری خشک گردد سپس اقدام به آبیاری مجدد کنید. توجه داشته باشید که سدوم در زمستان به آب کمتری احتیاج دارد. کوددهی به این گیاه را در تابستان و یک مرتبه انجام دهید. برگ های این گیاه حتی با یک لمس کوچک هم از شاخه جدا می شوند پس از دست زدن به برگ های سدوم پرهیز کنید.

2- کاکتوس کریسمس

گل های خوش رنگ کاکتوس کریسمس شما را شگفت زده می نمایند! برای تشویق این گیاه به گلدهی آن را مدت زمان زیادی (یک ماه) در مکان خنک و سایه بگذارید. برای آبیاری کریسمس اجازه دهید سطح خاک گلدان در بین دو آبیاری به عمق 5 سانتی متر خشک گردد، و سپس آبیاری مجدد را انجام دهید. نور زیاد و غیر مستقیم برترین نور برای این گیاه است.

3- مرجان

این ماداگاسکاری محبوب در تمام طول سال خانه تان را گل باران می نماید! البته به شرطی که شریط را برای آن محیا کنید و علاوه بر تغذیه با کود، گیاه را در نور کافی قرار دهید. برگ های بلند این گیاه در انتهای ساقه خاردار آن ظاهر می شوند. وقتی گیاه به گل رفته است، برای آبیاری مجدد، تنها کافی اندکی از سطح خاک خشک گردد. هرگز اجازه ندهید خاک کاملا خشک گردد زیرا برگ ها و گل ها ریزش می نمایند. مرجان را در نور میانه قرار دهید و در تابستان سه بار از طریق کودها تغذیه مصنوعی کنید.

4- ساق عروس

این گیاه بومی مکزیک و آمریکای جنوبی نگهداری بسیار آسانی دارد. برای آبیاری این ساکولنت هم باید اجازه دهید خاک اندکی خشک گردد سپس آبیاری مجدد را انجام دهید و در زمستان آبیاری را کاهش دهید. آبیاری بیش از مقدار باعت گندیده شدن ساکولنت ها میگردد این نکته مهم را در نگهداری هر ساکولنتی مد نظر قرار دهید. در تابستان احتیاج به سه نوبت کوددهی دارد. برای تکثیر ساق عروس جوانه های جانبی را از گیاه مادر جدا کنید و در گلدان کوچکی بکارید. بهتر است گیاه را در فصل های خنک تا اوایل بهار در آفتاب مستقیم قرار دهید اما با فرا رسیدن تابستان از اشعه مستقیم خورشید دورش کنید.

5- کراسولا

کراسولاها انواع مختلفی دارند و به علت ساختار درخت مانند خود برای استفاده در تراریوم و هنر بنسای بسیار محبوب هستند. برگ های براق و زیبای این ساکولنت با ته مایه ای از رنگ قرمز جلوه ای دوچندان پیدا نموده! چه انتخاب فوق العاده ای برای دیش گاردن! یکی از معمول ترین راه های کشتن این گیاه آبیاری بیش از حد است! حتما توجه داشته باشید که در بین 2 آبیاری خاک خشک گردد. در تابستان به کوددهی احتیاج دارد. گلدان کراسولا را در محیطی با تهویه مناسب قرار دهید تا گیاه از بیماری های قارچی در امان باشد. عوض کردن گلدان این گیاه به ندرت ضروری است چرا که کراسولا سیستم ریشه ای کوچکی دارد. این گیاه به آفتاب زیادی احتیاج دارد پس آن را جلوی پنجره جنوبی قرار دهید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2061

به "5 ساکولنت بی توقع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ساکولنت بی توقع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید