59 درصد گیمرهای زن جنسیت خود را در بازی های آنلاین مخفی می نمایند

به گزارش عکس پارسی، اگرچه بازی های ویدیویی به صورت کلیشه ای بیشتر به عنوان سرگرمی مردانه ای شناخته می گردد اما واقعیت امر این است که گیمرهای زن زیادی وجود دارد که بازی های ویدیویی را یکی از سرگرمی های اصلی خود به حساب می آورند. طبق آمار جهانی، 41 درصد از کل گیمرها را زنان تشکیل می دهند. حتی در آمار اعلام شده در ایران، در سال 1399 حدود 33 درصد از بازیکنان زنان بوده اند. البته، در این آمارها معیارهای شناسایی گیمرها بسیار عام و گسترده است اما به هر حال تعداد زیاد زنان گیمر امر غیرقابل انکاری است.

59 درصد گیمرهای زن جنسیت خود را در بازی های آنلاین مخفی می نمایند

بازی های ویدیویی به مرور و بیش از پیش فراگیر شده اند و افراد بیشتری به آن ها علاقه مند گشته اند؛ با این حال، طبق گزارش های جدیدی که از سوی گروه تحقیقاتی Reach3 Insights به دست آمده است، 59 درصد از زنانی که به تجربه بازی های ویدیویی آنلاین می پردازند، در هنگام بازی آنلاین برای جلوگیری از آزار و اذیت یا مسائل احتمالی، جنسیت خود را مخفی می نمایند. این آمار بر اساس یک نظرسنجی که از 900 گیمر زن در کشورهای آمریکا، آلمان و چین صورت گرفته، به دست آمده است. در این نظرسنجی سؤال هایی درباره چیزهایی مانند عادت های بازی کردن زنان و همچنین نظرشان درباره شیوه به تصویر کشیدن زنان در بازی های ویدیویی پرسیده شده است.

یکی از زنانی که در این نظرخواهی شرکت نموده بود، شرح می دهد: بیشتر اوقات در بازی های نقش آفرینی آنلاین من با شخصیت های مرد بازی می کنم، بنابراین کسی متوجه نمی گردد که من یک دختر هستم. ما سعی می کنیم آنچه را که هستیم، پنهان کنیم تا مردم با ما معاشقه ننمایند و برای ما چیزهای مختلف یا پیغام ها و عکس هایی را نفرستند که واقعا نمی خواهیم.

طبق نتایج این تحقیقات، حدود 77 درصد از این بانوان اعلام نموده اند که در هنگام بازی کردن با تبعیض جنسیتی روبرو شده اند. بخش عمده ای از این تبعیض ها شامل اتفاقاتی از جمله صحبت درباره توانایی آن ها و زیر سؤال بردن مهارت آنان در بازی، توهین ، درخواست برای رابطه ناخواسته و مشابه این ها بوده است.

در حالی که با توجه به این تحقیقات زنان رفتار نامناسب برخی از بازیکنان دیگر را گزارش داده اند و از این موضوع رضایت نداشته اند اما در عوض به نظر می رسد که درصد زیادی از آن ها از نحوه ی برخورد توسعه دهندگان و چگونگی به تصویر کشیده شدن زنان در بازی های ویدیویی رضایت داشته اند. در واقع، آمار می گوید که 80 درصد از زنان گیمر از حضور و به تصویر کشیده شدن شخصیت های زن در بازی های عظیم شادمان بوده اند و این آمار برای بازی های مستقل به رضایت 91 درصدی هم رسیده است.

در رابطه با این پرسش که در این صنعت جای چه پیشرفت هایی در حوزه زنان وجود دارد، 71 درصد عقیده داشتند که فرصت خوبی برای بهبود تبلیغات بازی ها در این زمینه وجود دارد. برای مثال، می توان زنان بیشتری را در این تبلیغ ها نشان داد که به تجربه بازی های عظیم و معروف می پردازند. البته خارج از این موضوع که در نظرسنجی به دست آمده است، راه های بسیار زیاد و شاید مؤثرتری برای پر رنگ کردن نقش زنان در صنعت وجود داشته باشد. شاید یکی از بارزترین آن ها ایجاد موقعیت های شغلی مناسب در استودیوها باشد. البته حضور زنان در بازی های ویدیویی و حتی نشان دادن بازی کردن آن ها هم قطعا تأثیرگذار است.

علاقه مندی زنان گیمر به ژانرهای مهم و اصلی بازی های ویدیویی یکی از مضامین این نظرسنجی بود. طبق آمار، 88 درصد زنانی که در این نظرسنجی شرکت داشته اند، به تجربه بازی های رقابتی می پردازند، 75 درصد بازی های ژانر اکشن/ بقا و 66 درصد هم به تجربه بازی های ژانر تیراندازی (شوتر) پرداخته اند. همچنین 61 درصد از شرکت نمایندگان در این نظرسنجی اعلام نموده اند که می خواهند ببینند که شرکت های بازی تیم هایی متشکل از زنان در ای اسپورت شکل دهند تا در بالاترین سطح رقابت نمایند.

با توجه به نتایج این آمار، امیدواریم که در گذر زمان و با فرهنگ سازی بهتر این مسائل بهبود پیدا کند و زنان گیمر هم بتوانند در هنگام بازی کردن بازی های دلخواه ا شان احساس بهتر و راحت تری داشته باشند.

منبع: Gameindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1609

به "59 درصد گیمرهای زن جنسیت خود را در بازی های آنلاین مخفی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "59 درصد گیمرهای زن جنسیت خود را در بازی های آنلاین مخفی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید