اردوغان از چه عصبانی است؟

به گزارش عکس پارسی، اردوغان از چه خشمگین است؟ او برجام را مقابل ایران به گروگان گرفت، او مهاجران را هم در مقابل اروپا به گروگان گرفت .با مصری ها بر سر اخوان ها و با لیبیایی ها بر سر حمایت از سراج و مقابله با حفتر برای خودش دردسر بزرگی رقم زده است. سودان و شمال آفریقا نیز با او سر ناسازگاری گذاشته اند. از طرفی دیگر برای آلمان، فرانسه و ناتو خط و نشان می کشد.

اردوغان از چه عصبانی است؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، اردوغان ظاهرا تصور نمی کرد واکنش دنیا به اقدام نظامی او به شمال سوریه تا این اندازه منفی و منفور باشد. انواع و اقسام القاب را در این چند وقت اخیر به او نسبت دادند و رئیس جمهور ترکیه گرچه یک تنه از پشت تریبون ها پاسخ آنها را داد! اما تاثیرات عملیات روانی رسانه های خبری و رهبران دنیا بر افکار عمومی و حتی شخص اردوغان اجتناب ناپذیر است.

اردوغان عصبانی است از اینکه جامعه ملل به او پشت نموده است. او عصبانی است به این خاطر که پس از هزینه میلیاردها دلار در شمال شرق سوریه به نتیجه مطلوب نرسید و آمریکا از پشت به او خنجر زد. آمریکا به زین کردن اسب عثمانی اردوغان ضربه نهایی را زد و او را رم داد. اما در میانه راه پای آن اسب را برید و روسیه این اسب را رام کرد.

با اولین تهدید مالی از سوی آمریکا ورق برگشت . ارتش ترکیه آتش بس را پذیرفت و پشت درهای بسته 6 ساعت با پوتین تبادل نظر کرد. اما همچنان شمال شرق را دارد ولی به زعم خودشان چشم داشتی به خاک سوریه ندارند!شاید این اسب فعلا همان جا در بیتوته است!

این میراث دار اربکان، در موضع گیریهای اخیر خود خشم خود را در لابه لای حرف ها لابه لای موضع گیری ها و لابه لای عکسها و ملاقات ها نشان داده است. او عمدا به دنیا عصبانت خود را نشان می دهد. این عصبانیت را ناظران از فروپاشی ناتو تحلیل می نمایند تا تعطیلی پایگاه اتمی اینجرلیک .... اما چه کسی به واقع می داند اردوغان از چه خشم دارد؟

ایا خشم او منطقی است؟ آیا منطقی است که رئیس جمهور کشوری به دلیل منافع ملی کشورش تهدید را از بین ببرد و به کشوری دیگر تجاوز کند؟ سال های گذشته پس از بحران سوریه همه دنیا شاهد اتفاقات تروریستی بسیار در ترکیه بودند. حوادثی که اردوغان از چشم نمودها می بیند. آیا اردوغان نباید نگران تجزیه باشد؟ آیا اردوغان نباید نگران امنیت کشورش باشد؟ ایا اردوغان نباید مانند 7 سال گذشته بحران سوریه زیرکانه و مخفی در سوریه بازی کند؟ چرا جنگ خود را رو کرد؟ سوالاتی که همه طرح مساله می نماید که در نهایت او به دنبال چیست و چه در سر دارد؟

اما خشمی که اردوغان این روزها نشان می دهد تنها به دلیل طرح تجزیه نیست، او یک پیغامی را به دنیا اسلام سینگال کرد؛ آیا باید پیغام او را جدی گرفت؟ اردوغان به که و چه کسی و چه کشوری و چه بازیگری هشدار می دهد؟ ایا همه دنیا ، ایا همه خاورمیانه؟ آیا کشورهای همسایه؟ آیا دنیا اسلام؟ آیا خط مقاومت؟ اردوغان چه می گوید؟.... شاید باید صدای او را شنید به عنوان مهمترین و حیاتی ترین همسایه غربی ..... اردوغان به مانند سابق همسایگانش را در تیم خود می خواهد؛ کمی به او فرصت و اطمینان بدهیم ؛ به خاطر حفظ یکپارچگی میهن باید صداها را شنید!

خشم را غرب بر سر او خالی کرد! ما باید از این خشم استفاده کنیم و اردوغان را میهمان کنیم تا قبل از اینکه اسب عثمانی او اسب تروآ نشده است...

مشروح این گزارش تحلیلی را اینجا بخوانید.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 569

به "اردوغان از چه عصبانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان از چه عصبانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید