باید و نبایدهای خرید شیرینی و آجیل عید در شرایط کرونایی

به گزارش عکس پارسی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برای خرید آجیل و شیرینی عید بهتر است مردم به یک سری نکات توجه داشته باشند.

باید و نبایدهای خرید شیرینی و آجیل عید در شرایط کرونایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، سید وحید احمدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نزدیک شدن به ایام عید برای خرید موادغذایی، آجیل و شیرینی عید باید بسیار دقت داشته باشیم.

او با بیان این که بهتر است آجیل برشته شده خریداری نگردد بلکه آنها را خام خریداری نموده و شسته، نمکین نموده و بعد برشته نمایند، اضافه نمود: اگر برشته خریداری شد، آنها را در مایکروفر قرار داده تا حرارت ببیند، و اگر این کار مایکروفر در دسترس نبود می توان آنها را داخل تابه روی شعله گاز حرارت داد.

احمدی طباطبایی بیان نمود: توصیه می گردد سال جاری جشن عید را با فروکش کردن بیماری بگیریم و از خرید در روزهای آخر سال در فروشگاه های شلوغ خودداری کنید.

او اضافه نمود: مواد غذایی بدون بسته بندی حتما باید پوشش بهداشتی داشته و در ظروف مناسب نگهداری شوند، این مواد نباید به صورت روباز و بدون پوشش مناسب از جمله آجیل و تخمه و موارد مشابه آماده به مصرف در تمامی مراکز فعال عرضه شوند.

احمدی طباطبایی گفت: در صورت احتیاج به خرید آجیل و تخمه اولا با اولویت خرید مواد فوق به صورت بسته بندی صورت پذیرد؛ ثانیا در صورت نگهداری مواد فوق در ظروف پوشش دار مناسب به صورت فله ای با رعایت بهداشت فردی توسط عرضه نماینده قابل عرضه و فروش است.

او اضافه نمود: مردم باید دقت داشته باشند که مواد غذایی آماده به مصرف از جمله انواع آجیل، تخمه و مشابه و همچنین شیرینی و ترشیجات و لواشک و نظایر آن نباید به صورت روباز و خارج از قفسه باشند و یا باید در ویترین و یا ظروف پوشش دار نگهداری شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کلیه شیرینی ها در قنادی ها و شیرینی فروشی ها باید در داخل قفسه و ویترین و یا یخچال های شیشه ای در رؤیت مشتری نگهداری گردد و از نگهداری محصولات قنادی در فضای باز بدون پوشش جدا خودداری گردد.

او بیان نمود: نگهداری و عرضه مواد غذایی در خارج از محل کسب و کار فروشندگان ممنوع است.

احمدی طباطبایی در رابطه با بهداشت ابزار و تجهیزات عرضه نمایندگان محصولات و مواد غذایی اضافه نمود: کلیه تجهیزات در زمان استفاده نکردن در داخل قفسه یا کابینت در دار نگهداری گردد و از نگهداری در خارج از قفسه یا کابینت خود داری گردد؛ همه قفسه ها و میز کار و میز سرویس به طور مستمر بعد از انتها هر نوبت کاری که در دسترس مشتری و شاغلان قرار می گیرند شستشو و گند زدایی شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 829

به "باید و نبایدهای خرید شیرینی و آجیل عید در شرایط کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید و نبایدهای خرید شیرینی و آجیل عید در شرایط کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید