با 4 علامت کمبود ویتامین D آشنا شوید

به گزارش عکس پارسی، پزشکان از بیماری به عنوان سمفونی ای از هر آنچه در بدن می گذرد یاد می نماید. اگر یکی از سازها (در اینجا ویتامین D) خاموش باشد می تواند کل سمفونی را از بین ببرد. در ادامه به 4 نشانه کمبود ویتامین D اشاره می کنیم.

با 4 علامت کمبود ویتامین D آشنا شوید

مدت هاست که می دانیم ویتامین D برای سلامت استخوان ها مهم است. یکی از وظایف ویتامین D یاری به روده شما برای جذب کلسیم و فسفر به وسیله رژیم غذایی است. این مواد معدنی به نوبه خود به ساخت و حفظ استحکام استخوان های شما یاری می نمایند. سطوح پایین ویتامین D با شکستگی و سایر مسائل مرتبط است. با این وجود، ویتامین D عملکرد بسیار دیگری نیز دارد. در این مطلب خبرنگاران به آنالیز علائم کمبود ویتامین D می پردازد.

خستگی عضلانی

مطالعات متعدد نشان می دهند که ویتامین D پایین می تواند منجر به خستگی عضلانی گردد از جمله پژوهشی اجرا شده در دانشگاه نیوکاسل که اسکن افراد دارای کمبود ویتامین D را پیش و پس از درمان مورد مقایسه قرار داده است.

با آنالیز گروه کوچکی از بیماران مبتلا به کمبود ویتامین که علائم خستگی را تجربه کردند معین شد افرادی که سطح ویتامین بسیار پایین داشتند زمانی که سطح ویتامین D آنان بهبود یافت با تقویت قابل توجه کارایی عضلانی روبرو شده بودند.

افسردگی

پزشکان هشدار می دهند که کمبود ویتامین D می تواند باعث تغییرات خلقی گردد. سطوح پایین ویتامین D با طیفی از مسائل سلامتی مرتبط است و مطالعات متعدد نشان داده اند که کمبود ویتامین D با افسردگی نیز مرتبط است.

استخوان هایی که به راحتی شکسته می شوند

شکستگی ها و آسیب های استخوانی در افراد مبتلا به کمبود ویتامین D به ویژه بچه ها شایع است.

درد استخوان

استئومالاسی (نرمی استخوان) یکی از علائم رایج کمبود ویتامین D است. از منظر نقش ویتامین D در دردهای اسکلتی عضلانی فرض بر این است که این فرآیند با کمبود کلسیم در گردش (هیپوکلسمی) به علت کمبود ویتامین D شروع می گردد و این امر مجموعه ای از واکنش های بیوشیمیایی را موجب می گردد که بر متابولیسم و سلامت استخوان تاثیر منفی می گذارد.

چه میزان ویتامین D احتیاج دارم؟

طبق گفته کلینیک کلیولند بزرگسالان به 600 واحد بین المللی ویتامین D در روز احتیاج دارند. ویتامین D به طور طبیعی در بعضی غذاها عمدتا در ماهی های روغنی مانند سالمون و ساردین، زرده تخم مرغ، قارچ و جگر یافت می گردد. بعلاوه ویتامین D به بعضی از غذاهای غنی شده از جمله شیر و غلات اضافه می گردد. برای بسیاری از افراد مصرف مکمل ممکن است، برترین راه برای دریافت ویتامین D مورد احتیاج آنان باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این معجون تابستانی دوای درد کبد چرب است را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2053

به "با 4 علامت کمبود ویتامین D آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 4 علامت کمبود ویتامین D آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید