تاکید امیرعبداللهیان بر افزایش تعداد پروازها و بازگشایی مرز زمینی دو کشور

به گزارش عکس پارسی، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص توسعه همکاری های دوجانبه میان دو کشور و تحولات منطقه ای به صورت تلفنی تبادل نظر و تبادل نظر کردند.

تاکید امیرعبداللهیان بر افزایش تعداد پروازها و بازگشایی مرز زمینی دو کشور

به گزارش خبرنگاران، وزیر امور خارجه کشورمان در این مصاحبه ضمن گرامی داشت سی اُمین سالگرد روابط دیپلماتیک گفت: روابط دو کشور اکنون به مرحله پیشرفت رسیده است.

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به تحولات منطقه قفقاز جنوبی، هدف مشترک دو کشور را ثبات و آرامش در آن منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد مسائل به جای مانده میان دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان، با دوراندیشی و بدون مداخله خارجی حل وفصل شود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با توجه به افزایش تردد میان دو کشور، بر افزایش تعداد پروازها میان ایران و آذربایجان، لزوم بازگشایی مرز زمینی دو کشور و آمادگی ایران برای توسعه روابط اقتصادی و انرژی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران- آذربایجان در آینده نزدیک بر جدیت طرف ایرانی برای حصول نتایج مثبت از این کمیسیون تاکید کرد.

جیحون بایرام اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این مصاحبهی تلفنی با ابراز خرسندی از فرایند توسعه همکاری ها در ماه های اخیر و استقبال از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، با اشاره به سی امین سالگرد روابط تهران-باکو، سطح روابط فی ما بین را رو به رشد توصیف کرد.

وزیر خارجه آذربایجان با اشاره به سفر وزیر راه جمهوری اسلامی ایران به باکو، آن را نشانه مناسبات خوب دو کشور همسایه خواند و بر آمادگی همه جانبه کشورش برای اجرایی شدن توافقات اقتصادی تاکید کرد.

طرفین در این مصاحبه برخی موضوعات منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و مصاحبه قرار دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1993

به "تاکید امیرعبداللهیان بر افزایش تعداد پروازها و بازگشایی مرز زمینی دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید امیرعبداللهیان بر افزایش تعداد پروازها و بازگشایی مرز زمینی دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید