تاکید پاریس بر حمایت از لبنان تا خروج از بحران

به گزارش عکس پارسی، وزیر خارجه فرانسه در جریان سفرش به بیروت با همتای لبنانی خود ملاقات و بر ایستادگی کشورش در کنار بیروت برای خروج از بحران تاکید نمود.

تاکید پاریس بر حمایت از لبنان تا خروج از بحران

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، در یک کنفرانس مطبوعاتی از بیروت با اشاره به اینکه لبنان با شرایط بحرانی روبرو است، بر پافشاری فرانسه برای ایستادگی در کنار مردم لبنان در این شرایط سخت تاکید نمود.

لودریان خواهان اجرای اصلاحات لازم برای برون رفت لبنان از بحران شد و گفت: به ما یاری کنید تا به شما یاری کنیم این شعار من در سفر به لبنان است.

وزیر خارجه فرانسه همچنین خواهان آغاز مجدد مذاکرات با صندوق بین المللی پول شد و تاکید نمود، هیچ راهکار دیگری برای لبنان غیر از مذاکره با صندوق بین المللی پول وجود ندارد.

لودریان گفت، آنچه تا به امروز انجام شده، دلگرم کننده نیست و ضروری است مقابله با فساد و قاچاق انجام گردد زیرا آنها تهدیدی برای لبنان هستند. وی تاکید نمود: ضروری است تا با اصلاحات پیش برویم. این تنها خواسته فرانسه نیست بلکه آرمان های جامعه جهانی است.

وزیر خارجه فرانسه بر حمایت مداوم کشورش از ارتش لبنان و لزوم ادامه بیطرفی این کشور تاکید نمود. وی گفت، فرصت اندک است و ما باید برای خروج از بحران بر روی اصلاحات کار کنیم. این اصلاحات در اجرای تصمیمات کنفرانس سیدر برای یاری به لبنان سهیم است.

به همین دلیل، ناصیف حتی، وزیر امور خارجه لبنان نیز پس از دیدارش با لودریان گفت: کنفرانس سیدر منعکس کننده میزان اهتمام و توجه فرانسه به لبنان است. باید فضای مناسبی برای اجرای شرایط آن فراهم گردد. ما باید کوشش کنیم تا این مشکل را به سرعت حل کنیم، زیرا زمان بر خلاف منافع ما عمل می نماید. این امر اهمیت بر ادامه مذاکرات با صندوق بین المللی پول تاکید دارد، زیرا یک شرط لازم برای حرکت به سمت اصلاحات جامع اجتماعی، مالی و سیاسی است.

وی از نقش فرانسه در فعالیت مستمر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان(یونیفل) در لبنان تقدیر کرد و گفت: ما بر اهمیت عدم آسیب زدن به تعداد و مأموریت های آنها تاکید نمودیم. ما از مقامات فرانسه به دلیل حمایت از شبکه مدارس فرانکوفونی در لبنان قدردانی و توافق کردیم تا به وسیله تلفن یا دیدارها ارتباطمان را ادامه دهیم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1064

به "تاکید پاریس بر حمایت از لبنان تا خروج از بحران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید پاریس بر حمایت از لبنان تا خروج از بحران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید