تشکیل کمیته ای مشترک با وزارت علوم برای برطرف مسائل دانشگاه فرشچیان

به گزارش عکس پارسی، وزیر ارشاد گفت:برای برطرف مسائل دانشگاه فرشچیان در شورای هنر مقرر شد تا کمیته ای مشترک با وزارت علوم تشکیل گردد.

تشکیل کمیته ای مشترک با وزارت علوم برای برطرف مسائل دانشگاه فرشچیان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار سید عباس صالحی وزیر ارشاد در حاشیه جلسه شورای هنر که در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار گردید، با اشاره به اینکه در این شورا به موضوعات مختلف از جمله تاثیر کرونا بر هنر توجه شد، اظهار کرد: پاره ای از فعالیت های هنرمندان در دوران کرونا تحت تاثیر نهاده شد؛ فرصت های کرونایی در این ایام در عرصه های مختلف وجود داشت و بعضی هنرمندان در شرایط کرونایی برای انتقال هنرشان از این شرایط بهره گرفتند.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه خسارات ایام کرونا در بعضی موارد به اصحاب هنر بین 60 تا 80 درصد بوده است، گفت: البته دولت اقدامات را داشته است ولی طبیعتا نیازمند توجه مضاعف هستیم.

صالحی از توجه جدی بر فراوری تله تئاتر اطلاع داد و گفت: سابقه خوبی در فراوری تله تئاتر داشتیم و تلاس داریم این تجربه تقویت گردد ضمن آنکه فرصت های کرونایی هم در این عرصه تقویت گردد.

او با اشاره به اینکه دوره کرونا فلسفه هنر کرونایی در حوزه زیبایی و گونه شناسی دارد، گفت: هرچه کرونا زمانش طولانی تر گردد زیست بوم جدیدی شکل می دهد و باید فلسفه هنر کرونایی داشته باشیم.

وزیر ارشاد اظهار کرد: در سند مهندسی فرهنگی به موضوع مد و لباس توجه و این سند به وزارت فرهنگ ارجاع داده شده است و در فضای سند چارچوبی را ستاد مهندسی معرفی نموده و قرار است شورای هنر اظهار نظرهای خود را به این سند داشته باشد.

صالحی درباره برطرف مسائل دانشگاه هنرهای سنتی استاد فرشچیان اعلام کرد: مصوبه با این نگاه شکل گرفت که نطام استاد شاگردی دیرین آموزشی خودمان را ادامه دهیم، همچنین قرار شد کمیته ای مشترک با وزارت علوم داشته باشیم و حاصل مسائل مطرح شده به شورای هنر با حضور وزیر علوم مشخص تکلیف گردد.

وزیر ارشاد درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای جبران خسارات کرونا به عرصه هنر گفت: در بخش های مختلف این خسارات نسبت به سال قبل از حیث کار و فروش عرصه های مختلف شاهد بودیم، بر این اساس اقداماتی داشتیم که بخشی از آن مربوط به بیمه سه ماهه هنرمندان بود، بخشی دیگر به عنوان یاری تسهیلات معیشتی به هنرمندان مربوط می شد.

او اظهار کرد: رقم 12میلیارد تومانی برای 75 هزار عضو صندوق هنر در نظر داریم، سامانه کارا هم به کسانی که خسارت دیدند، تسهیلات می دهد و ثبت نام تا خاتمه مهر ادامه دارد علاوه بر آن تسهیلات 4 درصد اشتغال را داشتیم که تخصیص 200 میلیاردتومان آن محقق شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1182

به "تشکیل کمیته ای مشترک با وزارت علوم برای برطرف مسائل دانشگاه فرشچیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کمیته ای مشترک با وزارت علوم برای برطرف مسائل دانشگاه فرشچیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید