تظاهرات علیه عملیات های شبانه نیروهای آمریکایی در جنوب افغانستان

به گزارش عکس پارسی، شمار بسیاری از مردم در پی عملیات شبانه نیروهای آمریکایی و افغان در ولایت هلمند، علیه این نیروها تظاهرات کردند.

تظاهرات علیه عملیات های شبانه نیروهای آمریکایی در جنوب افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نیروهای ویژه آمریکایی و افغان اخیرا چند عملیات شبانه را در شهرستان گرشک در ولایت هلمند راه اندازی کردند که چندین نفر از جمله دو زن را بازداشت کردند.

مقامات افغان اعلام کردند که در جریان این عملیات دو تن از اعضای گروه القاعده به نام های ملاجابر و ملایاسر کشته شده و 4 نفر دیگر نیز از جمله دو زن به ظن ارتباط با القاعده بازداشت شدند.

این موضوع واکنش شدید مردم در ولایت هلمند را به همراه داشت، مردم در این ولایت دست به تظاهرات زده و خواهان آزادی دو نفر از زنان بازداشتی شدند.

تظاهرات کنندگان تاکید کردند که این افراد ارتباطی با القاعده ندارند و اگر دولت افغانستان هر چه زودتر در راستای آزادی بازداشت شدگان اقدام نکند آنها بزرگراه و ادارات دولتی در این ولایت را مسدود خواهند کرد.

ژنرال محمد یاسین والی ولایت هلمند توضیح داد که کوشش ها برای آزادی بازدشت شدگان ادامه دارد اما تنها به شرطی آزاد می شوند که با القاعده ارتباطی نداشته باشند.

وی اضافه نمود: فعالیت این افراد به دلیل ارتباط با القاعده از مدت طولانی تحت نظارت نامحسوس قرار داشته است.

در حال حاضر، صدها نفر از تظاهرات کنندگان در منطقه بولان شهر لشکرگاه تجمع نموده اند و جهت اصلی به مرکز این ولایت را مسدود کردند.

عمرزاخیلوال نماینده سابق اشرف غنی در امور پاکستان نیز گفت: کشتار غیرنظامیان و اهانت به حریم خانواده در عملیات شبانه در هلمند را به شدت محکوم می کنم.

وی اضافه نمود: همزمان با شعارهای صلح خواهانه یک چنین رفتاری باعث ایجاد نفرت می گردد و جنگ در افغانستان را پیچیده تر خواهد نمود.

سفیر سابق افغانستان در اسلام آباد توضیح داد که دولت افغانستان مسئولیت حراست از عزت، جان و مال مردم را به عهده دارد نباید بر عکس آن عمل گردد.

عملیات های شبانه نیروهای آمریکایی و افغان در ماههای اخیر به صورت بی سابقه در شماری از ولایت ها از جمله غزنی، میدان وردک، ننگرهار و هلمند افزایش یافته است.

پیش از این نیز تظاهرات های بسیاری در بعضی از ولایت های افغانستان در اعتراض به عملیات های شبانه توسط نیروهای آمریکایی انجام شده است.

نمایندگان مجلس و سنای افغانستان نیز بارها خواهان توقف عملیات های شبانه شدند اما این عملیات ها بدون توجه به اعتراضات مردمی از سوی نیروهای آمریکایی با شدت تمام ادامه یافته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 174

به "تظاهرات علیه عملیات های شبانه نیروهای آمریکایی در جنوب افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات علیه عملیات های شبانه نیروهای آمریکایی در جنوب افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید