حرف عجیب وزیر نیرو در باره معامله ایران و روسیه

به گزارش عکس پارسی، خبرنگاران : وزیر نیرو، در بخش اول مصاحبه اش رسما گفت از 5 میلیارد دلار وام دولتی روس ها، حتی 5 دلارش هم به ایران نرسیده است.

حرف عجیب وزیر نیرو در باره معامله ایران و روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اعتماد، رضا اردکانیان، رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری مالی ایران و روسیه است. سوالی ساده دارم؟ چرا وزارت امور خارجه ایران، درباره این موضع، شرح علنی به مردم نمی دهد؟نمی گردد خبر کلنگ زنی ساخت نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک در استان هرمزگان توسط وزیر انرژی فدراسیون روسیه و وزیر وقت نیرو در سال 1395 منتشر گردد و این پروژه همین طور روی هوا بماند، کسی هم به افکار عمومی جوابگو نباشد. اعتماد، جوابگویی لازم دارد.

وزیر نیرو در همان مصاحبه، از ماجرایی پرده برداشت که در مذاکره دولت ایران برای فروش کالایی به یکی از کشورهای همسایه اخلال ایجاد نموده بود.

این جملات صریح رضا اردکانیان است: وقتی برای صادرات کالایی می روم در یک کشور همسایه مذاکره کنم و بعد می بینم از امضای قرارداد امتناع می نمایند و به رغم نیازشان، خواستار کاهش قیمت هستند و بعد نهایتا به من می گویند با ما تماس گرفته و گفته شده اگر فرایند مذاکره را طولانی کنید، ممکن است خودشان (کسانی از داخل کشور) این کالا را با قیمت کمتری از دولت به آن کشور همسایه بفروشند، چه باید بگوییم؟! خوب است نهادهای نظارتی مسوول گزارشی دهند که آیا این ماجرا را از وزیر نیرو پیگیری نموده اند؟ معین شده که چه کسانی آن تماس ها را گرفته اند؟ آیا آنها مورد سوال واقع شده اند؟ شفافیت، اعتماد می آفریند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1233

به "حرف عجیب وزیر نیرو در باره معامله ایران و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرف عجیب وزیر نیرو در باره معامله ایران و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید