خبرنگاران مکرون تضعیف آزادی در فرانسه را تکذیب کرد

به گزارش عکس پارسی، تهران- خبرنگاران- امانوئل مکرون دقایقی پیش در پاسخ به انتقاد رسانه های بین المللی تضعیف و کم رنگ شدن آزادی در فرانسه در دوران ریاست جمهوری خود را تکذیب و آن را دروغ عظیم خواند.

خبرنگاران مکرون تضعیف آزادی در فرانسه را تکذیب کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش فرانس 24، نقدها از مکرون توسط رسانه های بین المللی در حالی افزایش یافته است که در دوران ریاست جمهوری وی سرکوب اسلام گرایان رادیکال انجام و دولت وی کوشش کرد لایحه امنیتی را که انتشار تصاویر پلیس را محدود می نماید، تصویب کند.

با توجیه به نقدها اجرا شده مکرون در مصاحبه ای تلویزیونی با شکایت از اینکه فرانسه در بحث قانون امنیتی کاریکاتور شده است، گفت: من نمی توانم اجازه دهم که گفته گردد ما در فرانسه آزادی ها را کاهش می دهیم.

رییس جمهوری فرانسه چند ساعت بعد از آنکه رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه وی را دردسر خواند و از فرانسوی ها خواست که هرچه زودتر از شر مکرون خلاص شوند، گفت: این دروغ بزرگی (تضعیف آزادی در فرانسه) است ما مجارستان یا ترکیه نیستیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بعضی رسانه های انگلیسی زبان، مکرون را به هدف قرار دادن همه مسلمانان متهم نموده اند.

مکرون با رد این نقدها گفت: فرانسه با اسلام مسئله ای ندارد ... ما کشوری هستیم که همیشه مصاحبه داشته ایم.

وی تاکید نمود که ما جمهوری خود را بر اساس جدایی سیاست و دین بنیان نهادیم.

به گزارش خبرنگاران، رسوایی های پی در پی نقض حقوق بشر در فرانسه که خود را مدعی مهد تمدن و دموکراسی می داند؛ بیش از پیش موارد و مصداق های تبعیض نژادی و یک بام و دو هوای استاندارهای دوگانه و تناقض گویی های حقوق بشری غرب را برملا نموده است.

فرانسه یکی از مدعیان تاریخی حقوق بشر است که همیشه به قدمت اعلامیه­ حقوق بشر و شهروندی مورخ 1789 خویش استناد می نماید از جمله در ماجرای شارلی ابدو و تاکید رئیس جمهور فرانسه مبنی بر حمایت از تداوم انتشار تصاویر موهن علیه پیامبر اسلام (ص) که موجی از خشم در میان مسلمانان کشورهای دنیا را بر انگیخته و پویش های مردمی مختلفی علیه امانوئل مکرون به راه انداخته است. اظهارات ضد حقوق بشری مکرون در حالی است که هیچ یک از اسناد حقوق بشر حق اهانت به ادیان الهی به بهانه آزادی بیان را تجویز ننموده است. در واقع سوء برداشت فرانسه و تفسیرهای متضاد مکرون از حقوق بشر که ناشی از برخورد سلیقه ای با آن است بارها گریبان فرانسه را گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1272

به "خبرنگاران مکرون تضعیف آزادی در فرانسه را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مکرون تضعیف آزادی در فرانسه را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید