خطر عظیم ویروس کرونا برای اقتصاد دنیا

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران، به نقل از راشاتودی؛ صندوق بین المللی پول اعلام نموده آمارهایی که از اقتصاد کشورهای دنیا بیرون می آید یادآور رکود عظیم سال 1930 است و از آنجایی که سرمایه گذاری ها، تجارت بین الملل و اشتغال به شدت پایین آمده اقتصاد دنیا در خطر عظیمی قرار گرفته است.

خطر عظیم ویروس کرونا برای اقتصاد دنیا

جیتا گاپینات، کارشناس اقتصادی صندوق بین المللی پول، گفته است که کسری انباشته نسبت به قبل از دوره همه گیری بیماری کووید 19 در سال 2021 به رقم 11 تریلیون دلار و در فاصله سال های 20 تا 25 به 28 تریلیون دلار می رسد و این نشان می دهد که دوره سختی برای بهبود اوضاع و رسیدن به میانگین استانداردهای زندگی در همه کشورها وجود دارد.

از سوی دیگر صندوق بین المللی پول از بانک مرکزی همه کشورها به دلیل برنامه های محرک اقتصادی که سبب شده تاثیرات کووید 19 در اقتصاد دنیا تا حدود زیادی تعدیل گردد، تعریف و تمجید نموده است و البته هشدار داده که اگر این بسته های حمایتی زودتر از موعد کنار گذاشته گردد باعث ایجاد فاجعه شده و همه کوشش ها برای بهبود اوضاع را هدر می دهد.

IMF گزارش داده است که حمایت اقتصادی 12 تریلیون دلاری، تزریق نقدینگی توسط بانک های مرکزی کشورها به حفظ شرایط زندگی یاری نموده و مسائل اقتصادی کشورها را از فاجعه دردناک نجات داد.

وی تاکید نمود که سیاست بانک های مرکزی باید همچنان در راستای کاهش خسارت های اقتصادی کووید 19 متمرکز باشد.

بر اساس اعلام صندوق بین المللی پول بسیاری از اقتصادها خسارت هایی را دیده اند که ظرفیت های خود را نمی توانند بروز دهند و در معرض رکود اقتصادی قرار گرفته اند.

بانک مرکزی هم هشدار داده که بیش از 150 میلیون نفر تا سال 2021 به جمع گرسنگان دنیا اضافه خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1214

به "خطر عظیم ویروس کرونا برای اقتصاد دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر عظیم ویروس کرونا برای اقتصاد دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید