درمان بدون استامینوفن!

به گزارش عکس پارسی، تغییردما، اضطراب و هیجان، کار زیاد، پراکندگی گرده گل ها و... تغییرات زیادی در طبیعت و ساختار بدن ما ایجاد می نمایند. این تغییرات شیوه عملکرد اندام های بدن را تحت تأثیر قرار می دهند.

درمان بدون استامینوفن!

تغییردما، اضطراب و هیجان، کار زیاد، پراکندگی گرده گل ها و... تغییرات زیادی در طبیعت و ساختار بدن ما ایجاد می نمایند. این تغییرات شیوه عملکرد اندام های بدن را تحت تأثیر قرار می دهند. متخصصان طب سنتی اسلامی می گویند با رعایت چند نکته می توان بدن را در شرایط مختلف به حالت عادی نگه داشت و بعلاوه با استفاده از داروهای سنتی و گیاهی می توان بسیاری از بیماری ها را درمان کرد. در این شماره همشهری آیه به چند نکته ساده و البته مهم در درمان بیماری ها و بعلاوه راهکارهایی برای مقابله با حساسیت های فصلی و تنظیم حالت متعادل بدن اشاره می کنیم.

درد معده

خانمی 30 ساله هستم که از حدود 10 سال پیش دچار درد معده شده ام. تقریباً از همان زمان به شدت کم اشتها شده ام. برای درمان این مشکل چه راهکاری را توصیه می کنید؟

درد معده را می توانید با خوردن اندازهی عسل یا حل کردن عسل در آب یا شیر گرم تسکین دهید. در عین حال می توانید اندازهی جوز هندی، دارچین، زنجبیل و پوست نارنج را با هم مخلوط نموده و پس از سائیدن، آن را روی غذای خود پاشیده و میل کنید.

اگر علاوه بر درد معده، دچار ضعف معده هم هستید باید بدانید که احتمال زخم معده وجود دارد زیرا غذای شما به علت ضعف معده، مدت زمان بیشتری در معده تان باقی می ماند و در نتیجه اسید بیشتری در معده ترشح می گردد که زمینه ابتلا به زخم معده را ایجاد می نماید. در این صورت بهتر است از داروهای توصیه شده به طور روزانه استفاده کنید.

از سوی دیگر، برای تحریک اشتهای خود می توانید اندازهی از غذاها و داروهای ترش مزه استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید روی غذای خود سماق بپاشید یا هر روز اندازهی آبلیمو یا شربت غوره استفاده کنید تا اشتهایتان برای خوردن غذا تحریک گردد. در هر صورت، کم شدن استرس و نگرانی می تواند برترین یاری برای درمان درد معده و زیاد شدن اشتهای شما باشد.

آلرژی بهاره

در فصل بهار عموماً دچار حساسیت های پوستی مثل خارش و سرخی پوست می شوم. بعلاوه وقتی در فضای باز می روم، عطسه می کنم؛ برای کنترل این حساسیت ها چه ترکیب سنتی ای را پیشنهاد می کنید؟

برخی از مردم در فصولی از سال مثل فصل بهار دچار حساسیت هایی می شوند که آنها را می توان با شیوه های مختلفی کنترل کرد. یکی از راهکارها این است که هر روز اندازهی چای سبز را دم نموده و بنوشید. خوردن برخی از میوه ها و سبزیجات مثل توت، پرتقال، کلم بنفش، اسفناج و لیموترش برای کنترل حساسیت ها در فصل بهار مؤثر است. راهکار دیگر این است که کمی مرزنجوش را کوبیده و آن را در اندازهی آب بجوشانید. پس از صاف کردن، آن را در یخچال بگذارید تا خنک گردد و هر روز در چند نوبت اندازهی از آب آن را در بینی بریزید.

سیر هم برای درمان آلرژی مؤثر است. سیر، سیستم ایمنی بدن ار تقویت می نماید و از این طریق بدن شما کمتر در برابر عوامل حساسیت زا واکنش نشان می دهد. در عین حال برای درمان هر نوع حساسیت فصلی بهتر است از خوردن ادویه جات و غذاهایی با طبیعت گرم خودداری کنید. در عوض از سبزیجات، سبوس گندم، نان سبوس دار، انواع آش، کاهو و خاکشیر استفاده کنید.

لکه های سفید روی پوست

خانمی 55 ساله هستم که مدتی است به بیماری برص مبتلا شده ام؛ بدین صورت که لکه های سفیدی روی پوستم، مخصوصاً روی دستم ایجاد شده. برای درمان می توانم از داروهای گیاهی و طب سنتی استفاده کنم؟

برص یکی از بیماری های آزار دهنده ای است که هنوز علت اصلی به وجود آمدنش تعیین نشده. البته تحقیقات نشان داده که ترس، نگرانی و هیجان زیاد در پیدایش آن بی تأثیر نخواهد بود.

برای درمان این بیماری می توانید از داروهای گیاهی که در طب اسلامی توصیه شده استفاده کنید اما باید بدانید که درمان این بیماری ممکن است ماه ها طول بکشد. پس باید شکیبا بوده و مصرف داروهای گیاهی را از قلم نیاندازید.

یکی از راه های درمان برص این است که اندازهی بادیان و تخم کرفس را بکوبید، در آب بجوشانید و بعد از صاف کردن، هر روز صبح اندازهی از آن را به صورت ناشتا میل کنید. این دستور را هرچند روز قطع نموده و به جای آن، روزی سه قاشق از اطریفل کبیر میل کنید. در این مدت سعی کنید اندازه کمتری از ماهی، شیر و لبنیات بخورید.

استفاده از پمادهای گیاهی مثل آهک، خربق سیاه و سیاهدانه هم برای از بین بردن لکه های سفید روی پوست مؤثر است. اگر این پمادها قابل تهیه نبودند، می توانید اندازهی از داروی گیاهی آن را تهیه نموده و با روغن کتان مخلوط نموده و روی پوست تان بمالید.

منبع: همشهری آیه، شماره 3 تیر 1391.

منبع: راسخون
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2035

به "درمان بدون استامینوفن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان بدون استامینوفن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید