رایزنی برجامی ظریف و لاوروف چهارشنبه در مسکو

به گزارش عکس پارسی، وزیر امور خارجه ایران در سفر به مسکو ضمن ملاقات با همتای روسی خود درباره مسائل دوجانبه، برجام و تحولات منطقه به گفت وگو پرداخته و پروتکل توافق دوجانبه تسهیل شرایط سفر اتباع ایران و روسیه را امضا خواهد نمود.

رایزنی برجامی ظریف و لاوروف چهارشنبه در مسکو

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران به نقل از بخش رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب سه شنبه 17 اردیبهشت ماه در راس هیأتی بلندپایه و با هدف رایزنی در مورد آخرین وضعیت روابط دوجانبه، جدیدترین تحولات منطقه ای و موضوعات روز بین المللی با همتای روسی خود راهی پایتخت فدراسیون روسیه خواهد شد.

براساس این گزارش، وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه در ملاقات با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدارسیون روسیه مسائل دوجانبه، برجام و سایر مسائل منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و آنالیز قرار خواهد داد.

همچنین تمدید برنامه همکاری های وزارتخانه های امور خارجه ایران و روسیه و نیز تفاهمنامه در زمینه تسهیلات ورودی و اقامتی برای اعضای خدمه پروازی شرکت های هواپیمایی دو کشور از دیگر موضوعات مورد بحث در دیدار وزرای خارجه ایران و روسیه خواهد بود.

در سرانجام این نشست وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه پروتکل توافق دوجانبه تسهیل شرایط سفر اتباع ایران و روسیه را امضا نموده و در کنفرانس مطبوعاتی نتایج مذاکرات خود را با اصحاب رسانه در میان خواهند گذاشت.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف اخیرا از سفرش به روسیه خبر داده و گفته بود که در روزهای آینده به منظور انجام مذاکرات دوجانبه به روسیه سفر می کنم.

رایزنی های ظریف در مسکو همزمان با اولین سالگرد خروج یکجانبه آمریکا از برجام (18 اردیبهشت 1397) صورت می گیرد.

وزارت خارجه روسیه دهم اردیبهشت ماه اظهار داشت، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز 8 می (18 اردیبهشت) در مسکو دیدار و گفت وگو می نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 194

به "رایزنی برجامی ظریف و لاوروف چهارشنبه در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی برجامی ظریف و لاوروف چهارشنبه در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید