ریچارد هاس: توافق با طالبان، توافق صلح نیست

به گزارش عکس پارسی، خبرنگاران : مشاور وزیر خارجه جرج بوش درباره توافق آمریکا و طالبان گفت: کسی این را توافق صلح نمی نامد بلکه یک توافق برای خروج نیروهای آمریکایی است

ریچارد هاس: توافق با طالبان، توافق صلح نیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، ریچارد هاس روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان درباره توافق با طالبان و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اظهار کرد: من فکر می کنم آن یک توافق کاملا ناقض با کنار گذاشتن دولت افغانستان که در طول 2 دهه در کنار ما بوده اند.

وی اضافه نمود: کسی این را توافق صلح نمی نامد بلکه یک توافق برای خروج نیروهای آمریکایی است. ما می خواهیم کشور را با جنگ تنها بگذاریم و دست طالبان را برتر نگه داریم.

رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا ادامه داد: چیز دیگری که می بینیم این است که افغانستان بار دیگر بزرگراهی برای تروریسم می گردد. هیچ کسی نباید فراموش کند که تروریست های 11 سپتامبر (2001) در افغانستان آموزش می دیدند و این می تواند بار دیگر روی دهد. این پیشگیری شدنی است.

هاس با بیان اینکه چند هفته گذشته و دو ماه آینده بسیار سخت بوده و است، اضافه نمود: جدای از مسائل دوره انتقال، دولت بایدن سیاست خارجی روبرو است که در طول چهار سال گذشته به جای بازسازی، از هم گسسته شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1293

به "ریچارد هاس: توافق با طالبان، توافق صلح نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریچارد هاس: توافق با طالبان، توافق صلح نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید