شورای امنیت درخصوص تحولات سودان نشست برگزار می کند

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، منابع دیپلماتیک سودان اعلام کردند که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه یک نشست غیر رسمی و پشت درهای بسته درباره آخرین تحولات سودان برگزار می کند.

شورای امنیت درخصوص تحولات سودان نشست برگزار می کند

بنابراین گزارش، 6 کشور از مجموع 15 کشور عضو شورای امنیت از جمله، آمریکا، امارات، فرانسه، نروژ، ایرلند و آلبانی خواستار برگزاری این نشست شدند.

یک دیپلمات که خواست نامش فاش نشود اعلام کرده است که موضع مشترک شورای امنیت درباره سودان یک امر غیر منتظره است و با مخالفت چین و روسیه همراه خواهد بود.

هم موسکو و هم پکن پیش تر اعلام کرده بودند که اوضاع سودان یک موضوع داخلی است که سودانی ها آن را حل و فصل می کنند و این مسئله اوضاع امنیت بین المللی را تهدید نمی کند.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند که در این نشست فولکر پرتز کننده ویژه سازمان ملل در امور سودان اعضای شورای امنیت را در جریان اوضاع سودان پس از استعفای عبدالله حمدوک نخست وزیر این کشور در روز یکشنبه، قرار دهد.

حمدوک یک چهره غیر نظامی در مرحله انتقالی سودان بود که پس از برکناری عمر البشیر با اعتراضات مردمی و از طریق ارتش در سال 2019، آغاز شد. در حال حاضر نیز نگرانی هایی نسبت به بازگشت دیکتاتوری به کشور وجود دارد.

گفتنی است که روز پنجشنبه با اعتراضات مجدد در مرکز و دیگر منطقه ها سودان، سه تظاهرات کننده در منطقه ها ام درمان و بحری در حاشیه خارطوم بر اثر اصابت گلوله نظامیان، کشته شدند.

بدین ترتیب از زمان کودتای 25 اکتبر تا به امروز 60 نفر کشته و بالغ بر 300 نفر بر اثر اصابت گلوله های مشقی و گاز اشک آور زخمی شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1933

به "شورای امنیت درخصوص تحولات سودان نشست برگزار می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت درخصوص تحولات سودان نشست برگزار می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید