مخالف توزیع داروهای ترک اعتیاد در داروخانه ها هستیم

به گزارش عکس پارسی، عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان نظام پزشکی و مجلس مخالف توزیع داروهای ترک اعتیاد مانند متادون در داروخانه ها هستند.

مخالف توزیع داروهای ترک اعتیاد در داروخانه ها هستیم

جواد مولایی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفت وگو با خبرنگار درباره مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در زمینه توزیع متادون در داروخانه ها اظهار کرد: بر اساس نامه ریاست جمهوری و ستاد مبارزه با مواد مخدر داروهای ترک اعتیاد مانند متادون باید به وسیله داروخانه ها در سراسر کشور توزیع گردد و به فروش رسد.

او ادامه داد: باید توجه داشت که این مصوبه مسائل زیادی را برای مراجعه کنندگان به کلینیک های ترک اعتیاد ایجاد می نماید و سازمان نظام پزشکی و حتی مجلس مخالف توزیع داروهای ترک اعتیاد مانند متادون در داروخانه ها هستند زیرا در کلینیک های ترک اعتیاد دوز داروی افراد معتاد تعیین است و تجویز دارو زیر نظر کارشناسان و متخصصان این حوزه انجام می گیرد.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی تاکید نمود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته توزیع داروی ترک اعتیاد در کلینیک های ویژه صورت می گیرد و توزیع داروی معتادان در داروخانه ها باعث ایجاد یک بی نظمی می گردد.

دارو های متادون باید هولوگرام دار شوند

توزیع داروی معتادان باید زیر نظر کلینک های ترک اعتیاد باشد

مولایی اعلام کرد: در داروخانه ها متخصصان و کارشناسان حوزه اعتیاد حضور ندارند و نظارتی روی میزان دوز داروهای معتادان وجود ندارد به همین دلیل ممکن است این مسئله باعث بروز مسائلی برای افراد گردد.

او گفت: در کلینیک های ویژه ترک اعتیاد به صورت دوره ای آزمایش های HIV، هپاتیت و مسائل کبدی از معتادان در حال ترک گرفته می گردد و در صورت توزیع داروهای ترک اعتیاد در داروخانه ها دیگر چکاپ دوره ای انجام نمی گیرد.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی یادآوری کرد: قرار است جلسه مجددی با ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه توزیع داروهای ترک اعتیاد مانند متادون در کلینیک ها انجام گردد تا به نتایج قابل قبولی در این زمینه دست پیدا کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 326

به "مخالف توزیع داروهای ترک اعتیاد در داروخانه ها هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالف توزیع داروهای ترک اعتیاد در داروخانه ها هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید