مرکل: خطرت ناشی از ویروس کرونا همچنان جدی است

به گزارش عکس پارسی، صدر اعظم آلمان با تأکید بر اینکه خطرات ناشی از ویروس کرونا همچنان جدی است از شهروندان خواست در رعایت قواعد کرونایی سهل انگاری نکنند و همچنان به این مقررات پایبند باشند.

مرکل: خطرت ناشی از ویروس کرونا همچنان جدی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با توجه به تداوم خطرات ناشی از ویروس کرونا به شهروندان نسبت به رفتارهای سهل انگارانه و از روی بی دقتی هشدار داد.

مرکل در یک پیغام ویدئویی گفت که خطرات ناشی از ویروس کرونا همچنان جدی است.

صدراعظم آلمان صریحاً درخواست های خود مربوط به اوایل شیوع لین بحران در اواسط ماه مارس را تکرار نموده و گفت: این تهدید را جدی بگیرید چرا که واقعا جدی است.

صدراعظم آلمان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید نمود: ما به راحتی این مسئله را فراموش می کنیم چرا که آلمان تا کنون نسبتا معقول و خوب این بحران را پشت سر گذاشته، اما ین بدین مفهوم نیست که ما در برابر آن ایمن شده ایم و خطر برطرف شده است. شیوع های منطقه ای گسترده که به سرعت گسترش می یابند نشان می دهد که این گونه نیست.

مرکل همچنین تأکید کرد: وقتی این مسئله مطرح است که گسترش این ویروس را کاهش دهیم در کنار عرصه سیاسی همه شهروندان هم مسئول هستند.

وی اضافه نمود: همه ما باید همچنان این را به عنوان یک تعهد مشترک بدانیم که هر کسی با رعایت قوانین سرنوشت خود و دیگران را در دست دارد.

مرکل از شهروندان خواست با حفظ فاصله حداقلی، استفاده از ماسک در فضاهای عمومی و شستشوی دست ها در این راستا ایفای نقش نمایند. وی همچنین از شهروندان خواست از اپلیکیشن مهار کرونا هم برای این منظور استفاده نمایند.

صدراعظم آلمان همچنین غلبه بر کرونا و عواقب آن را به عنوان مسئولیت اصلی آلمان در دوران ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا که از اول ماه جولای (11 تیرماه) شروع می گردد دانست.

وی همچنین گفت که این بیماری همه گیر تأثیرات اجتماعی، مالی و سلامتی شدیدی دارد و به قیمت از دست رفتن جان بیش از 100 هزار نفر در اروپا منجر شده است. به گفته وی همچنین دستاوردهای مهم اروپایی مانند آزادی تردد از مرزها هم بعضا در سایه این بحران محدود شده است.

مرکل تأکید کرد که علاوه بر این اروپا در برابر سه چالش مهم دیگر هم واقع شده است که اولین آن این است که هدف خنثی سازی اروپا در زمینه حفاظت از آب و هوا را به دست آورد. هدف دوم اروپا هم استقلال دیجیتالی است.

صدر اعظم آلمان در این باره گفت: وقایع روزها و هفته های اخیر به ما نشان داده است که دیجیتالی شدن چه نقش مفید و سازنده ای در زندگی روزمره ما می تواند داشته باشد و اینکه وابستگی اروپا در این زمینه چقدر است.

مرکل سومین چالش اروپا را این طور گفت که این اتحادیه برای اینکه بتواند از ارزش ها و منافع اروپایی خود در جهان حمایت کند باید شایسته تر عمل کند.

وی همچنین وعده داد که در دوران ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا تمام کوشش خود را بکار گیرد تا انتظاراتی را که از کشورش وجود دارد، برآورده کند و شرایطی را ایجاد کند که همگی به خوبی از این بحران خارج شوند و هم زمان اروپا برای آینده آماده گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1037

به "مرکل: خطرت ناشی از ویروس کرونا همچنان جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: خطرت ناشی از ویروس کرونا همچنان جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید