مزایای عصاره بیربری یا توت خرس برای پوست

به گزارش عکس پارسی، عصاره بیربری Bearberry به اسم روشن کننده طبیعی پوست در نظر گرفته می گردد که می تواند در زدودن لک های ناشی از سن و علائم آفتاب سوختگی اعجاز نماید. این مقاله فواید عصاره بیربری برای پوست را مورد بحث قرار می دهد.

مزایای عصاره بیربری یا توت خرس برای پوست

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع: راسخون

عصاره بیربری Bearberry به اسم روشن نماینده طبیعی پوست در نظر گرفته می شود که می تواند در زدودن لک های ناشی از سن و علائم آفتاب سوختگی اعجاز نماید. این مقاله فواید عصاره بیربری برای پوست را مورد بحث قرار می دهد.

آیا می دانستید؟

محصولات عصاره موضعیبیربریتنها باید در نواحی از پوست که دارای مشکل است، بکار برده شوند. به این علت که این عصاره مانند یک عامل سفید نماینده عمل نموده و می تواند موجب کاهش رنگدانه hypopigmentation در نواحی سالم پوست شود و منجر به رنگ پوست ناجور و ناهمسان شود.

به اسم یک ماده مهربان با پوست، عصاره بیربری به انواع محصولات مراقبت از پوست افزوده می شود. این عصاره که فرموله شده از برگ گیاه بیربری است، در درمان پوست تغییر رنگ داده شده یا لک شده بسیار مفید می باشد. گونه های مختلفی از گیاه بیربری وجود دارد، اما آن گونه ای که بخاطر مزایایش برای پوست مورد استفاده قرار می گیرد را تحت اسم Arctostaphylos uva-ursi می شناسند. عصاره این گیاه به علت اثر سفید نمایندگی پوست معروفیت دارد، به گونه ای که می تواند به خلاصی از هیپرپیگمانتاسیون یا تجمع یکنواخت رنگدانه در پوست hyperpigmentation، یاری نماید. مزایای مورد ادعا از این عصاره را در ذیل مورد بحث قرار داده ایم.

روشن نماینده طبیعی پوست

از عهده مشکل پوستی هیپرپیگمنتاسیون برآمدن چنانچه از محصولات مناسبی بهره نبرید، آسان نخواهد بود. عوامل روشن نماینده که حاوی مواد طبیعی مانند عصاره بیربری می باشند، می توانند به خلاصی از رنگ بیش از حد بر روی پوست که اغلب در قالب نقاط تاریک آشکار می شوند، یاری نمایند.

آربوتینarbutin که یک گلیکوزید موجود در بیربری است، روشن نماینده طبیعی پوست می باشد. که از فراوری ملانین ـ یعنی رنگدانه ای که مسئول تیره ساختن پوست است، جلوگیری می نماید. آربوتین فعالیتهای تیروزیناز، یعنی آنزیم درگیر در سنتز ملانین را خنثی نموده، بطوریکه در جهت روشن ساختن نواحی تیره پوست عمل می نماید. به طور خلاصه، اثر بازدارنده بر روی تیروزیناز ناشی از عصاره بیربری، باعث کاهش ملانین شده، که در کاهش لک عمل می نماید. تعجبی ندارد که آربوتین به علت توانایی خود در سرکوب تیروزیناز، اغلب به عوامل مختلف روشن نماینده پوست صورت افزوده می شود. لکه های قهوه ای رنگ پوست که چیزی جز انبوهی از نقاط رنگی نیستند، هم ممکن است با استفاده از عصاره بیربری محو شوند. بنابراین خواه هیپرپیگمانتاسیون ناشی از سن و یا مربوط به ضایعات ناشی از نور خورشید باشد، مطمئناً با استفاده منظم از عصاره بیربری برطرف خواهد شد.

ملاسما Melasma را کاهش می دهد

عوارض پوستی مانند ملاسما، که منجر به ایجاد رنگدانه قهوه ای تیره در پوست صورت می شوند هم ممکن است با عصاره بیربری بهبود یابند. اغلب مردم شکایت دارند که درمان رنگدانه مقاوم مرتبط با ملاسما کار آسانی نیست، اما با استفاده روزانه از عصاره بیربری، نواحی دارای مشکل می تواند بطور قابل توجهی روشن شوند.

نشان دادن خواص آنتی اکسیدانی

بیربری هم از آنتی اکسیدان بالایی برخوردار بوده، از این رو استفاده از عصاره آن می تواند به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد یاری کند. این به نوبه خود به جلوگیری و حتی درمان شکل گیری چین و چروک یاری می نماید. تعیین شده است که فعالیت آنتی اکسیدانی عصاره بیربری از دیگر گیاهان دارویی مانند شیرین بیان وحشی و سنگا senega بیشتر گزارش شده است. بنابراین، عصاره بیربری با مزایای ضد پیری خود می تواند در کاهش آثار پیری یاری کند.

چگونه از عصاره بیربری استفاده کنیم؟

عصاره بیربری موجود در فرمولاسیون مایع (سرم) بسیار غلیظ می باشد، و به همین ترتیب، هرگز نباید به طور مستقیم بر روی پوست استفاده شود. پیش از مالیدن کرم روزانه، تنها میزان کمی از این عصاره را با آن مخلوط نمایید. میزان کمی از کرم را در کف دست ریخته و سپس پیش از ماساژ آن در ناحیه آسیب دیده، به آن چند قطره از این عصاره بیافزایید. معمولاً 10-5 قطره از این عصاره با 1 اونس (35ر28 گرم) کرم ترکیب می شود. این روال روزانه مراقبت از پوست را دنبال نموده، و در عرض چند هفته، مطمئناً متوجه بهبود قابل توجهی در پوست خود خواهید شد.

کرم ژل عصاره بیربری که بعلاوه حاوی ترکیبات دیگری مانند ویتامین B3 و عصاره گوجی بری goji berry است، هم می تواند به کاهش هیپرپیگمانتاسیون، خطوط ریز و التهاب یاری کند. هنگامی که به طور مستقیم استفاده می شوند، می توانند در بازگرداندن بافت طبیعی پوست مفید باشند.

در کل، عصاره بیربری یک عامل مؤثر سفید نماینده پوست است. بنابراین، چنانچه احساس می کنید پوستتان از آسیب ناشی از نور خورشید، لکهای ناشی از سن یا عوارضی مانند ملاسما تاحدی تیره شده است، زمان آن فرا رسیده است که از محصولات موضعی بیربری جهت روشن ساختن پوستتان بهره برده و از داشتن یک چهره مجذوب کننده لذت ببرید.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های یک متخصص پوست در نظر گرفته شود.

منبع: راسخون
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1784

به "مزایای عصاره بیربری یا توت خرس برای پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای عصاره بیربری یا توت خرس برای پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید