موافقت با تاسیس 6 شرکت هواپیمایی نو

به گزارش عکس پارسی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از موافقت اصولی با درخواست تاسیس 6 شرکت نو هواپیمایی و دو شرکت هلی کوپتری در جلسه مشترک مسئولان عالی سازمان هواپیمایی با وزیر راه و شهرسازی اطلاع داد.

موافقت با تاسیس 6 شرکت هواپیمایی نو

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی وزارت راه و شهرسازی درباره تأسیس شرکت های تازه هواپیمای گفت:

با تصمیمی که برای صدور موافقت اصولی به این شرکت ها گرفته شد، این شرکت ها از این پس باید در پی فراهم کردن مقدمات کار و تامین سرمایه باشند. سپس بعد از اخذ موافقت نامه اصولی، شرکت های هواپیمایی تا 6 ماه بعد زمان دارند تا نسبت به تامین سرمایه لازم، پنج فروند هواپیما و الزام های مربوط به ساختار شرکت و تدوین نظام نامه ها اقدام نمایند و بحث کفایت سرمایه را زمانی می توانند تامین نمایند که مجوز بهره برداری دریافت نمایند.

به گفته سامانی، برای تاسیس شرکت هواپیمایی شرایطی در نظر گرفته شده که گام نخست آن تامین سه هزار و 500 میلیارد ریال نقدینگی و دارا بودن پنج فروند هواپیمای ملکی است.

اسعدی سامانی بعلاوه درباره آخرین شرایط طرح کارتی شدن سوخت ایرلاین ها، گفت:

با توجه به اینکه شرکت ها طی پنج ماه گذشته صورت حساب های خود را به موقع پرداخت نموده اند، بنابراین شیوه اعمال شده در ماه های گذشته در آینده تداوم خواهد داشت.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در مورد بدهی شرکت ها نیز گفت که قرار شد با استفاده از سازوکاری که در تبصره 23 قانون بودجه سال 95 پیش بینی شده، پیگیری های لازم انجام گردد تا با همکاری شرکت های هواپیمایی و وزارت امور اقتصاد و دارایی بعضی از بدهی های شرکت های هواپیمایی به شرکت نفت از محل استفاده از ظرفیت های این تبصره پرداخت گردد.

خزانه داری کل کشور مکلف است معادل مبلغ تهاتر ذکر شده را به حساب بستانکار و بدهکار دستگاه های اجرایی ذی ربط و شرکت های دولتی مربوطه منظور و با آنها تسویه کند.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1922

به "موافقت با تاسیس 6 شرکت هواپیمایی نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت با تاسیس 6 شرکت هواپیمایی نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید