نارضایتی ایران از پیش نویس توافق نهایی نشست گلاسکو

به گزارش عکس پارسی، هیات ایران در نشست آب و هوایی سازمان ملل در گلاسگو از پیش نویس توافق نهایی ابراز نارضایتی نموده است.

نارضایتی ایران از پیش نویس توافق نهایی نشست گلاسکو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، هیات ایرانی در نشست آب و هوایی سازمان ملل گفت: ما از پاراگراف 36 درباره حذف یارانه های سوخت فسیلی راضی نیستیم و از هیات هندی در رابطه با سوخت های فسیلی حمایت می کنیم.

بوپندر یاداو وزیر محیط زیست هند گفته بود که اجماع بر سر این مساله سخت است و اینکه سوخت های فسیلی به بخش هایی از دنیا اجازه می دهد تا به ثروت و استانداردهای بالای زندگی دست یابند.

وی این سوال را مطرح نمود: چگونه می توان انتظار داشت که کشورهای در حال توسعه وعده حذف تدریجی یارانه های زغال سنگ و سوخت های فسیلی را بدهند؟

این وزیر هندی اضافه کرد که کشورهای در حال توسعه باید با ریشه کن کردن فقر دست و پنجه نرم نمایند.

وی با بیان مثالی از نحوه استفاده هند از یارانه برای تامین گاز طبیعی مایع به خانوارهای کم عایدی گفت: یارانه ها حمایت و امنیت اجتماعی مورد احتیاج را فراهم می نماید.

در تمام 25 نشست قبل از گلاسکو، با وجود داده های روشن در خصوص اینکه زغال سنگ، نفت و گاز بزرگ ترین عوامل در تغییرات اقلیمی دست انسان هستند، هرگز توافقی حتی در خصوص سوخت های فسیلی به عنوان محرک های بحران آب و هوایی اشاره نشده است.

منابع خبری به شبکه خبری سی ان ان گفتند که متن پیش نویس خواهان حذف تدریجی یارانه های زغال سنگ و سوخت های فسیلی و بعلاوه چند اخطار بین پیش نویس ها اضافه شده بود تا سوخت های فسیلی اصلی کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1836

به "نارضایتی ایران از پیش نویس توافق نهایی نشست گلاسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارضایتی ایران از پیش نویس توافق نهایی نشست گلاسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید