نگرانی روسیه از اوضاع مناطقی از سوریه که تحت کنترل دمشق قرار ندارد

به گزارش عکس پارسی، معاون وزیر امور خارجه روسیه در نشست شورای امنیت با اشاره به وخامت اوضاع انسانی در سوریه با وجود توقف درگیری ها، از برخورد تبعیض آمیز کشورهای غربی با این مسئله و ادامه تحریم های یکجانبه علیه دمشق بشدت انتقاد کرد.

نگرانی روسیه از اوضاع مناطقی از سوریه که تحت کنترل دمشق قرار ندارد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته (دوشنبه) در نشست آنلاین شورای امنیت سازمان ملل درباره شرایط انسانی در سوریه بیان کرد که شرایط انسانی در سوریه، در مناطقی که تحت کنترل دمشق قرار نداشته و مسئولیت آنها عملاً بدست اشغالگران این کشور است، وخامت بیشتری دارد.

این دیپلمات روس این مسئله را مورد توجه قرار داد: هرچند متناقض است، ولی واقعیتی است که شرایط زندگی مردم سوریه، دقیقاً در طول سال گذشته، زمانی که خشونت و درگیری های مسلحانه در این کشور بطور قابل توجهی کاهش یافته، بدتر از قبل شده است. و جالب اینکه، شرایط انسانی در مناطقی که تحت کنترل دمشق قرار ندارد - در مناطق شمال غربی، شمالی و شمال شرقی سوریه که باید یادآور شوم که مسئولیت آنها عملاً بر عهده اشغالگران و حکومت های محلی است، به مراتب وخیم تر است.

ورشینین با اشاره به اینکه روسیه ارزیابی نگران نماینده ای از شرایط انسانی و اجتماعی-اقتصادی در سوریه دارد که نمایندگان روسی همیشه در سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی از آن صحبت نموده و می نمایند، ادامه داد: در حال حاضر اکثریت شهروندان سوری، بیش از 90 درصد آنها، در زیر خط فقر زندگی می نمایند، 60 درصد مردم دچار سوء تغذیه هستند و حدود 2 میلیون کودک در سوریه امکان تحصیل ندارند.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد که تروریست ها در منطقه کاهش تنش ادلب، مانع از دسترسی مردم ساکن منطقه به یاری های انسان محبت آمیز ارسال شده به آنجا می شوند. وی اضافه کرد: این در حالی است که امکان ارسال کاروان یاری های انسان محبت آمیز مشترک سازمان ملل، کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان هلال احمر سوریه به این مناطق هنوز امکان پذیر نشده است.

ورشینین ادامه داد، علاوه بر این، گروه های مسلح غیرقانونی مانع از تردد آزادانه مردم غیرنظامی در منطقه ادلب به وسیله کریدورهای انسانی بلوجود آمده با همکاری نیروهای نظامی روسیه می شوند.

به گفته این دیپلمات روس، این در حالی است که کشورهای غربی با سیاسی کردن مسئله ارائه یاری های انسان محبت آمیز به سوریه، با برخوردی تبعیض آمیز از ارسال چنین یاری هایی به مناطق تحت کنترل دولت سوریه جلوگیری می نمایند و در این رابطه حتی ضوابط بین المللی در این خصوص را نقض نموده اند.

وی اضافه کرد: متأسفانه نمایندگان سازمان ملل و دیگر کشورهای غربی در سخنان خود در نشست شورای امنیت، هیچ اشاره ای به تأثیر منفی تحریم های یکجانبه واشنگتن و بروکسل بر زندگی مردم عادی در سوریه ننموده اند و برخلاف توصیه های بین المللی درباره توقف اعمال چنین محدودیت هایی در شرایط شیوع ویروس کرونا، برخورد انسانی با این مسئله را نادیده می گیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1507

به "نگرانی روسیه از اوضاع مناطقی از سوریه که تحت کنترل دمشق قرار ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی روسیه از اوضاع مناطقی از سوریه که تحت کنترل دمشق قرار ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید