پرداخت 42 میلیارد ریال زکات از سوی مردم بوشهر در امسال

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران، احمد لطفی صبح دوشنبه در نشست شورای زکات با بیان اینکه یکی از راه های مشارکت مردم در حل مسائل نیازمندان پرداخت زکات است، گفت: مردم نیکوکار و نوع دوست استان بوشهر در پرداخت زکات و یاری به نیازمندان در کشور پیشتاز هستند.

پرداخت 42 میلیارد ریال زکات از سوی مردم بوشهر در امسال

لطفی با اشاره به وصول زکات در استان اضافه کرد: با مشارکت مردم نیکوکار و کشاورزان استان، از ابتدای امسال تا کنون 42 میلیارد ریال زکات در استان جذب شده است که نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه زکات های وصولی در حل مسائل مستمندان و مددجویان هزینه می گردد اضافه کرد: از کل زکات جذب شده بالغ بر 99 درصد در یاری به نیازمندان در سرفصل های مسکن، جهیزیه، درمان، فرهنگی، تحصیل، آموزش و معیشت نیازمندان و مابقی در پروژه های عام المنفعه مناطق محروم هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: عمده ظرفیت زکات در استان بوشهر خرما و گندم است که در چند سال اخیر به دلیل کاهش بارندگی، فراوری محصولات کشاورزی کمتر شده است، اما در سال زراعی جدید پیش بینی می گردد با افزایش بارندگی ها زکات بیشتری جذب گردد.

لطفی اعلام کرد: در راستای جذب زکات واجب تاکنون بالغ بر 30 هزار کیلوگرم خرما از باغداران دریافت شد که با توجه به اینکه، این محصول بخشی از سبد غذایی خانواده ها است، در بین نیازمندان توزیع شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به ساخت بیش از هزار واحد مسکن روستایی برای نیازمندان گفت: بخشی از زکات جمع آوری شده در جهت ساخت مسکن به نیازمندان پرداخت می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 91

به "پرداخت 42 میلیارد ریال زکات از سوی مردم بوشهر در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 42 میلیارد ریال زکات از سوی مردم بوشهر در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید