کاهش اعتبار احزاب دولتی آلمان به دلیل فساد اقتصادی در معاملات ماسک

به گزارش عکس پارسی، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که محبوبیت احزاب دولتی متحد مسیحی در بین شهروندان آلمانی پیامد فساد اقتصادی بعضی نمایندگان این احزاب در معاملات ماسک کاهش چشمگیری داشته است.

کاهش اعتبار احزاب دولتی آلمان به دلیل فساد اقتصادی در معاملات ماسک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هندلزبلات آلمان، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که در آستانه برگزاری انتخابات محلی در دو ایالت آلمان اتحادیه احزاب متحد مسیحی به دلیل جریانات مربوط به فساد در معاملات ماسک به شدت محبوبیت خود را از دست داده اند.

احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی در نظرسنجی هفتگی موسه کانتر که به سفارش نشریه بیلد آلمان انجام گرفت 31 درصد آراء شهروندان را کسب کردند که یک درصد کمتر از هفته قبل بود و 5 درصد کمتر از شروع امسال میلادی و کمترین میزان محبوبیت از 21 ماه مارس سال 2021 بود.

حزب سوسیال دموکرات در این نظرسنجی برای چهارمین هفته متوالی 16 درصد آراء شهروندان را به دست آورد. لیبرال دموکرات ها و چپ ها هم هر کدام با از دست دادن یک درصد آراء 8 درصد آراء شهروندان را به دست آوردند.

حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم با از دست دادن یک درصد آراء خود 11 درصد آراء شهروندان را به دست آورد.

انتخابات مجلسی آلمان در 26 سپتامبر برگزار می گردد. انتخابات های محلی ایالات بادن-وورتمبرگ و راینلند- فالتز هم روز یکشنبه برگزار می گردد.

این نظرسنجی در فاصله زمانی 4 تا 10 ماه مارس و زمانی که جریانات فساد معاملات ماسک در بین نمایندگان احزاب متحد مسیحی افشا شد اجرا شده است.

افشای دست داشتن دو نماینده اتحادیه احزاب متحد مسیحی (حزب مرکل) در پرنده فساد اقتصادی معاملات ماسک در آلمان اعتبار این دو حزب خواهر خوانده در این کشور را در سال مهم انتخاباتی در این کشور خدشه دار نموده است.

نیکلاس لوبل نماینده 34 ساله مجلس آلمان، از حزب دموکرات مسیحی (CDU) و متهم به فساد اقتصادی در تهیه ماسک های کرونا روز یکشنبه هفتم مارس از سمت خود در مجلس استعفا کرد. وی خطای خود را پذیرفت و در این رابطه گفت که برای جلوگیری از آسیب بیشتر به حزب خود کناره می گیرد.

شرکت متعلق به نیکلاس لوبل 250 هزار یورو در دلالی میان شرکت وارد کننده ماسک در ایالت بادن ورتمبرگ و دو شرکت خصوصی در هایدلبرگ دریافت نموده است.

استعفای این نماینده حزب دموکرات مسیحی درست یک هفته قبل از انتخابات ایالتی در بادن وورتمبرگ رخ داد و به اعتبار حزب دمکرات مسیحی (حزب آنگلا مرکل، صدراعظم) نیز آسیب زد. او در ابتدا قصد داشت تنها از سمت خود در کمیسیون امور خارجه مجلس آلمان کناره گیری کند ولی تا سرانجام ماه اوت در مجلس بماند. اما رهبر حزب دمکرات مسیحی و رهبر فراکسیون این حزب در مجلس خواهان استعفای فوری لوبل شدند.

نماینده دیگر درگیر در این پرونده گئورگ نوسلاین، 51 ساله، از حزب سوسیال مسیحی (CSU)، حزب متحد حزب دمکرات مسیحی است. حوزه فعالیت این حزب منحصرا در ایالت بایرن است ولی نمایندگان آن در مجلس ملی در فراکسیونی واحد با حزب دمکرات مسیحی خانم مرکل هستند.

وکیل وی آدینه چندی پیش گفت که نوسلاین به دلیل تحقیقات در پرونده فساد علیه وی، از صحنه سیاست آلمان استعفا خواهد داد. نوسلاین در حال حاضر از سمت خود به عنوان نایب رئیس فراکسیون حزب سوسیال مسیحی و از عضویت در این حزب استعفا نموده است. اما مارکوس زودر رئیس ایالت بایرن و رهبر حزب سوسیال مسیحی از این نماینده خواسته است که از مجلس نیز فورا کناره گیری کند.

نوربرت والتر-بوریانس، رئیس حزب سوسیال دمکرات آلمان هم اخیرا اتحادیه دو حزب مسیحی را به افشای معاملات مشکوک تجاری توسط نمایندگان خود دعوت نموده است. وی گفت: هر نشانه ای از فساد و ایجاد بی اعتمادی میان مردم و رهبری سیاسی یک سم است. بنابراین هر مورد مشکوکی در تهیه ماسک باید کاملا رفع گردد. والتر بوریانس تاکید نمود که وزیر بهداشت و همچنین رئیس دولت آلمان نیز مسئولیت دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1479

به "کاهش اعتبار احزاب دولتی آلمان به دلیل فساد اقتصادی در معاملات ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش اعتبار احزاب دولتی آلمان به دلیل فساد اقتصادی در معاملات ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید