افزایش 120 درصدی قیمت کاغذ با وجود اختصاص ارز دولتی

به گزارش عکس پارسی، کیوان کاشفی در مصاحبه با خبرنگاران درباره وضعیت تامین کاغذ گفت: مواد اولیه بسیاری از چاپخانه ها که در چاپ کتاب و تبلیغات فعالیت دارند و هم در حوزه روزنامه ها و نشریات و نیز بسته بندی و کارتن، کاغذ است.

افزایش 120 درصدی قیمت کاغذ با وجود اختصاص ارز دولتی

وی اضافه نمود: به رغم فعالیت چند کارخانه در سطح کشور در بهترین حالت 20 تا 30 درصد میزان مصرف مورد احتیاج کشور از داخل تامین می گردد که البته آن هم وابسته به خمیر کاغذ است و عمدتا وابسته به واردات است.

رییس اتحادیه چاپخانه داران استان کرمانشاه گفت: با وضعیتی که در مسائل ارزی به وجود آمده به رغم اینکه از روز نخست دلار دولتی به کاغذ تعلق گرفت شاهد رشد قیمت 100 تا 120 درصدی در کاغذهای مختلف بودیم و همچنین برخی کاغذها مثل کاغذ گلاسه برای کارهای رنگی یا خود کاربن بسیار کمیاب است یا فروش نمی رود یا واردات مختل گردیده و این امر هزینه واحدها را افزایش داده است.

وی علت این افزایش قیمت را در 2 موضوع دانست و بیان داشت: یکی با توجه به اینکه ثبت سفارشات با وقفه و به صورت قطع و وصل انجام شد روند واردات مختل گردیده و دیگری سوءاستفاده افرادی است که واردات دارند اما به قیمت بازار آزاد می فروشند یا بسیاری که انبارهای کاغذ دارند اما به دلیل عدم تثبیت قیمت آن را به قیمت عرضه نمی نمایند و منتظر این هستند که قیمت چه تغییری می نماید.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اعلام کرد: با توجه به اینکه مجدد برای واردات کاغذ دلار 4200 تومانی معین گردیده و قرار است دلار با این قیمت معامله گردد امیدواریم وضعیت مساعدتر گردد.

کاشفی اضافه نمود: در استان غیر از یک الی 2 واحد همچون کارتن سازی که خودشان واردات دارند بقیه واحدها مثل چاپ خانه ها واردات ندارند و به بازار تهران و واردنمایندگان تهران وابسته اند که با توجه به مشکلاتی که برای آنان پیش آمده به نظر می رسد نتوانیم در استان تدبیر خاصی قرار دهیم با این حال سعی گردیده تعاونی چاپخانه ها که در این مدت فعال نبود مجدد راه اندازی گردد تا شاید خودشان بتوانند نسبت به واردات کاغذ اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 12

به "افزایش 120 درصدی قیمت کاغذ با وجود اختصاص ارز دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 120 درصدی قیمت کاغذ با وجود اختصاص ارز دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید